2-  İslâmiyet'te Denklik :

Sadece, kendisi müslüman olmuş 'bulunan   bir erke'k, hem

kendisi   hem de babası müslüman olan binhadına, küfüv değildir. Fe­tâvâyi Kâdîhân'da da böyledir.

Keza, kendisi İle yalnız babası müsîüman olan bir erkek hem babası hem de dedesi müslüman bir müslüman kadına, kûfüv olamaz. Bedâi'de de böyledir.

Bizzat kendisi müslüman olmuş bulunan bir erkek, ebeveyni ve dedesinin babası müslüman olan bir kadınla denk olmaz. Bu erke­ğin derrgi Icendisî gh olandır.

Bu !hüküm, islâm dininin -yayılışı, çdk öncelere rastlayan yerler haSdondadır. Fakat, halkı yeni müslüman slmuş bulunan ve dolayısı ile yeni müslüman olanın bir ayıp, bir noksan sayılmadığı beldelerde, bu durumda ofcanlar, bir birlerine denktirler. Sirâcü'l - Vehhâc'da da böy­ledir.

Babası ve dedesi müslüman o!an bir erkek; babası, dedesi ve babasının dedesi ve hatta daha yukarıdaki dedeleri müslüman olan bir kadına, denk olur. Muhıyt'te de böyledir.
Bir ad&m, irtidâd 'ettikten sonra, tekrar İslama dönmüş olsa; bu kimse, başından irtidad geçmemiş olan bir kadına, denktir. Kunye'-de de böyledir. [36]


Eser: Fetvayı Hindiye

  • Yeni Ekle
Yorumlar (0)

Fetvayı Hindiye

 

Son eklenen ruyalar

Sitemizde yer alan soruların cevapları özenle islami eserlerden seçilerek yazılmaktadır.
..