Açıklama
Müfessir Beğavi'nin açıklamasına göre; hadis-i şerifte söz konusu edilen kelimesinin "dat"ı Ötreli olarak da üstünlü olarakta okunur. Kureyşliler "dat"ın ötresiyle, Temin kabilesi de ''daf'ın üstünüyle okurlar.
Nesefi'nin açıklamasına göre, Kıraaat imamları da ötreli okurlar. Asım ile Hamza bu harfi üstünlü, diğer kıraaat imamları da ötreli okurlar. Fakat mevzumuzu teşkil eden haris-i şerif bu harfi ötreli okumanın üstünlü okumaya nisbetle daha sıhhatli olduğuna delalet etmektedir.[33]
Nesefi'nin açıklamasına göre, Kıraaat imamları da ötreli okurlar. Asım ile Hamza bu harfi üstünlü, diğer kıraaat imamları da ötreli okurlar. Fakat mevzumuzu teşkil eden haris-i şerif bu harfi ötreli okumanın üstünlü okumaya nisbetle daha sıhhatli olduğuna delalet etmektedir.[33]
Konular
- 3. Kuteybe B. Said'in Rivayeti
- Açıklama
- 4. Muhammed B. İsa'nın Rivayeti
- Açıklama
- 5. Kuteybe B. Said'in Rivayeti
- Açıklama
- 6. Muhammed B. İsa'nın Rivayeti
- Açıklama
- 7. Said B. Mansurun Rivayeti
- Açıklama
- 8. Osman B. Ebî Şeybe'nin Rivayeti
- Açıklama
- 9. Nasr B. Ali'nin Rivayeti
- Açıklama
- 10. En Nüfeyli'nin Rivayeti
- Açıklama
- 11. Muhammed B. Yahya El-Kutaî'nin Rivayeti
- Açıklama
- 12. Muhammed B. Kesir'in Rivayeti
- Açıklama
- 13. Muhammed B. Abdullah'ın Rivayeti
- Açıklama
- 14. Musa B. İsmail'in Rivayeti
- Açıklama
- 15. Ebû Kâmilin Rivayeti
- 16. İbrahim B. Musa'nın Rivayeti
- Açıklama
- 17. Muhammed B. Abdurrahman'ın Rivayeti
- 18. Muhammed B. Mes'ud El-Missisi'nin Rivayeti
- Açıklama