Açıklama
Kıraat imamları bu ayet-i kerimede geçen kelimesindeki "ra" harfinin üstünlü mü yıksa ötreli mi okunacağı konusunda ihtilafa düşmüşlerdir. Süyûtî, bu harfin ötreli okunacağını söylemiştir. Nitekim mevzumuzu teşkil eden hadis-i şerif de bu harfin ötreli olarak okunabileceğini ifade etmektedir. Meşhur olan kıraate göre harf üstünlü olarak okunur. İmam Beğavi'inn açıklamasına göre, bu harfi kıraat imamlarından Yakub ötreli, diğerleri ise üstünlü okumuşlardır.
Hasan-ı Basri'nin açıklamasına göre, bu kelime ra'nin ötresiyle okunduğu zaman ayet-i kerimenin manası: " O kimsenin ruhu reyhan içerisinde çıkar gider" demek olur. Katade'ye göre ise, kelimenin bu şekilde okunması halinde ayet-i kerime " O kimse için rahmet ve reyhan vardır." anlamına gelir. Çünkü "ruh" rahmet demektir.[67]
Hasan-ı Basri'nin açıklamasına göre, bu kelime ra'nin ötresiyle okunduğu zaman ayet-i kerimenin manası: " O kimsenin ruhu reyhan içerisinde çıkar gider" demek olur. Katade'ye göre ise, kelimenin bu şekilde okunması halinde ayet-i kerime " O kimse için rahmet ve reyhan vardır." anlamına gelir. Çünkü "ruh" rahmet demektir.[67]
Konular
- 15. Ebû Kâmilin Rivayeti
- 16. İbrahim B. Musa'nın Rivayeti
- Açıklama
- 17. Muhammed B. Abdurrahman'ın Rivayeti
- 18. Muhammed B. Mes'ud El-Missisi'nin Rivayeti
- Açıklama
- 19. Yahya B. Fazlın Rivayeti
- Açıklama
- 20. Osman B. Ebî Şeybe'nin Rivayeti
- Açıklama
- 21. Ahmed B. Abde'nin Rivayeti
- Açıklama
- 22. Muhammed B. Râft En-Neysabûrî'nin Rivayeti
- Açıklama
- 23. Müslim B. İbrahim'in Rivayeti
- Açıklama
- 24. Ahmet B. Hanbel'in Rivayeti
- Açıklama
- 25. Nasr B. Ali'nin Rivayeti
- Açıklama
- 26. Hafz B. Ömer'in Rivayeti
- Açıklama
- 27. Ahmet B. Salih'in Rivayeti
- Açıklama
- 28. Hafz B. Ömer'in Rivayeti
- Açıklama
- 29. Muhammed B. Ubeyd'in Rivayeti
- 30. Osman B. Ebi Şeybenin Rivayeti
- Açıklama
- 31. Zeyd B. Ahzem'in Rivayeti