Yine Batı Cephesi
Sadrazam Lâlâ Mehmed Paşa, Estergon kalesinden başka ufak tefek kaleleride ele geçirmeye devam ediyordu. Öte yandan bir çok esir elde edilmişti. Anadoluda bulunan eski asilerden affı şahaneye mazhar olmuş olan Deli Hüseyin Paşa Tamişvar Beylerbeyliğine getirilmişti. Fakat bu adamın eski huyu depreşmiş olacakki; bulunduğu Tamışvar'da bir çok zulümler ortaya koyuyordu. Bu zulümler bir gün ihanete de dönebilirdi. Zira Batı hududları Doğu hududlar gibi düşünülemezdi. Ayrıca İslâm devleti fetih ettiği bölgede değil zulüm yapmak hak ve adaletin koruyucusu olmakla vazifeliydi.
Bir çok hiristiyan, müslümanların bu tavırlarına hayran kalarak islâmı tetkik etmişler ve ihtida ederek islâmı seçmişler ve insanlık şerefini ihraz etmişlerdir. Bir çok tarihçiler bilhassa ecnebi tarihçiler ve bizden de tam bir islamcı görüşle meseleye bakmayan bazı müverrihler ve son zaman tarihçileri bir çok insana ki, bunların içinde nice yüksek makamlarla din-ü devlete hizmet vermiş olanlar vardır bunları dönme tabiri ile anlatırlar. Halbuki islâmda karar kılana biz ihtida etmiş veya mühtedi deriz.
Dönme ise islâmı kabul etmiş görünen aslında kabul etmeyen diğer bir isimle «Sebateistler» denilen bir yahudi guruptur ki, bu günde dünde bu grup islâm için hainane çalışmalar içindedir.. İşte bunlara ancak dönme demek lâzım ge-lirki, dönmeyen dönmelerdir. Yoksa bir çok hizmet erbabı ihtida etmiş müslümanlar şüphesizki bunlardan çok çok fazladır. Her neyse; bu Deli Hüseyin Paşa zulüm yaparak islâmın razı olmadığı bir harekette bulunduğu için idam olunmuştur.
Tütünün ilk defa bu sırada devleti Osmaniyyede kullanıldığı görülmüş ve çok kısa bir süre sonra şiddetle yasaklanması emr olunmuştu.
Bir çok hiristiyan, müslümanların bu tavırlarına hayran kalarak islâmı tetkik etmişler ve ihtida ederek islâmı seçmişler ve insanlık şerefini ihraz etmişlerdir. Bir çok tarihçiler bilhassa ecnebi tarihçiler ve bizden de tam bir islamcı görüşle meseleye bakmayan bazı müverrihler ve son zaman tarihçileri bir çok insana ki, bunların içinde nice yüksek makamlarla din-ü devlete hizmet vermiş olanlar vardır bunları dönme tabiri ile anlatırlar. Halbuki islâmda karar kılana biz ihtida etmiş veya mühtedi deriz.
Dönme ise islâmı kabul etmiş görünen aslında kabul etmeyen diğer bir isimle «Sebateistler» denilen bir yahudi guruptur ki, bu günde dünde bu grup islâm için hainane çalışmalar içindedir.. İşte bunlara ancak dönme demek lâzım ge-lirki, dönmeyen dönmelerdir. Yoksa bir çok hizmet erbabı ihtida etmiş müslümanlar şüphesizki bunlardan çok çok fazladır. Her neyse; bu Deli Hüseyin Paşa zulüm yaparak islâmın razı olmadığı bir harekette bulunduğu için idam olunmuştur.
Tütünün ilk defa bu sırada devleti Osmaniyyede kullanıldığı görülmüş ve çok kısa bir süre sonra şiddetle yasaklanması emr olunmuştu.
Konular
- Sulh Müzakereleri
- Yanık Kalenin Elden Gitmesi
- Kanijenin Fethi
- Kanije Savunması
- Hasan Paşa'nın İki Kölesinin Kaçışı
- Son Mektup
- Sadrıazamın İstanbul'a Dönüşü
- Şehzade Mahmüd'ün Ölümü
- 3. Mehmed'in Vefatı
- Sultan 3. Mehmed'in Hanımları Ve Çocukları
- 3. Mehmed'in Sadrîazam Ve Şeyhülislâmları
- SULTAN 1. AHMED
- Yavuz Ali Paşa'nın Vefatı
- Batı Cephesinde Sulh Çalışmaları
- İran Cephesinden Haberler
- Yine Batı Cephesi
- Celali Tenkiline Padişahı Davet
- Derviş Paşa'nın Sadareti
- Ferhad Paşa'nın Serdarlığı
- Derviş Paşa'nın İdamı
- Zitvatorok Antlaşması
- Kuyucu Mürad Paşa'nın Sadareti Ve Celâli İsyanlarının Tenkili
- Kuyucu Mürad Paşa'nın İran Seferi Ve Vefatı
- Damad Nasuh Paşa'nın Sadareti Ve İdamı
- Damad Mehmed Paşanın Sadareti
- Damad Halil Paşa'nın Sadareti
- Galata Kadı'sının Şapka Giyenden Vergi Alması Ve Cizvitler
- Sultan Ahmed Camii Ve Azız Mahmüd Hüdai Hazretleri
- Sultan Ahmed Hazretlerinin Vefatı
- Sultan 1. Ahmed'ın Hanımları Ve Çocukları