Teyemmümde Ellerî İki Defa Vurmak
Teyemmüm edecek kimse, ellerini temiz toprağa vurduktan sonra, önce yüzünü mesheder. İkinci vuruştan sonra da, ellerini dirsekleri ile birlikte mesheder. Hidâye'de de böyledir-
Teyemmümde dirsekler de meshedüir. Fetevâ-i Kâdihân'da da böyledir.
Hılye'de : «Sahih olan rivayete göre, teyemmüm esnasında, yüz meshediîirken, derinin ve sakal kıllarının dış tarafı meshedilir.» denilmiştir. Mî'râcü'd - Dirâye'de de, Fethül - Kadîr'de de böyledir,
Teyemmüm ederken zîâr'm (kulakla sakal ucunun arasında kalan beyaz yer) da meshedümesi şarttır. Fakat, insanların çoğu, bu husustan gafildirler. Zâhîdî'de de böyledir.
Teyemmümde, avuçlar da mesholunur mu Sahih olan kavle göre, avuçlar mesholunmaz. Çünkü, onlar toprağa vurulmuştur ve bu kâfidir. Muzmarât'ta da böyledir.
Teyemmüm eden kimsenin, bir darb ile (ellerini toprağa bir defa vurarak) hem yüzünü ve hem de ellerini ve kollarını, bu bir darb ile meshetmesi caiz olmaz. Fetâvâyi Kâdihân'da da böyledir.
Bir adam, ellerinden biri ile yüzünü, diğeri ile de kollarını meshetmiş olsa, yüzünün ve önce meshetmiş bulunduğu kolunun, meshi caiz olur. Fakat, ikinci kolu için, tekrar darb etmesi ve meshi yenilemesi gerekir. Sirâcül - Vefchâc'da da böyledir.
Bir kimse, teyemmüm etmeyi irade ederek, toprakta yuvar-lansa ve eller Üe de vücudunu ovalasa; eğer toprak, yüzüne, kollarına ve avuçlarına isabet etmişse, teyemmümü caiz olur- Şayet, toprak buralarına isabet etmemişse, teyemmümü caiz olmaz. Hulâsa'da da böyledir.
EHeri, bileklerinden kesik olan bir kimse; teyemmüm esnasında kollarını mesheder.
Kollarının bir kısmı kesik olan kimse ise, kalan yerlerini mesheder.
Kollan, dirsekten yukarıdan kesilmiş olanlara, mesh gerekmez. Serahsî'nin Muhıyt'inde de böyledir.
Bir adamın elleri çolak olsa, kollarım yere, yüzünü de duvara sürer. Bu caizdir. Namazını asla bırakmaz. Zehîyre isimli kitabın beşinci faslında, Teyemmüm Bölümünde de böyledir.
Bir adam, İki elini teyemmüm niyyeti ile yere vursa ve fakat henüz mesh etmeden önce abdesti bozulsa, o darb ile yapılacak mesh, caiz değildir. Nitekim, abdest alırken, bazı azalarını yıkadıktan sonra, abdesti bozulan kimsenin dıırumu da böyledir. Seyyid Ebû Şücca'da böyle söylemiştir.
Kâdî el - tsbîc&bl'de: «Biletine su dolduran adamın abdesti bozulmuş olunca, o suyu kullanmasının caiz olduğu gibi, bu da caiz olur.» demiştir.
Hulâsa'da da : «Esahh oto, doğrusu, o toprağı kullanmamaktır.» denilmiştir. Şemsül - Eimrae de bunu ihtiyar etmiştir. Fethü'l -Kadirde de böyledir-[87]
Teyemmümde dirsekler de meshedüir. Fetevâ-i Kâdihân'da da böyledir.
Hılye'de : «Sahih olan rivayete göre, teyemmüm esnasında, yüz meshediîirken, derinin ve sakal kıllarının dış tarafı meshedilir.» denilmiştir. Mî'râcü'd - Dirâye'de de, Fethül - Kadîr'de de böyledir,
Teyemmüm ederken zîâr'm (kulakla sakal ucunun arasında kalan beyaz yer) da meshedümesi şarttır. Fakat, insanların çoğu, bu husustan gafildirler. Zâhîdî'de de böyledir.
Teyemmümde, avuçlar da mesholunur mu Sahih olan kavle göre, avuçlar mesholunmaz. Çünkü, onlar toprağa vurulmuştur ve bu kâfidir. Muzmarât'ta da böyledir.
Teyemmüm eden kimsenin, bir darb ile (ellerini toprağa bir defa vurarak) hem yüzünü ve hem de ellerini ve kollarını, bu bir darb ile meshetmesi caiz olmaz. Fetâvâyi Kâdihân'da da böyledir.
Bir adam, ellerinden biri ile yüzünü, diğeri ile de kollarını meshetmiş olsa, yüzünün ve önce meshetmiş bulunduğu kolunun, meshi caiz olur. Fakat, ikinci kolu için, tekrar darb etmesi ve meshi yenilemesi gerekir. Sirâcül - Vefchâc'da da böyledir.
Bir kimse, teyemmüm etmeyi irade ederek, toprakta yuvar-lansa ve eller Üe de vücudunu ovalasa; eğer toprak, yüzüne, kollarına ve avuçlarına isabet etmişse, teyemmümü caiz olur- Şayet, toprak buralarına isabet etmemişse, teyemmümü caiz olmaz. Hulâsa'da da böyledir.
EHeri, bileklerinden kesik olan bir kimse; teyemmüm esnasında kollarını mesheder.
Kollarının bir kısmı kesik olan kimse ise, kalan yerlerini mesheder.
Kollan, dirsekten yukarıdan kesilmiş olanlara, mesh gerekmez. Serahsî'nin Muhıyt'inde de böyledir.
Bir adamın elleri çolak olsa, kollarım yere, yüzünü de duvara sürer. Bu caizdir. Namazını asla bırakmaz. Zehîyre isimli kitabın beşinci faslında, Teyemmüm Bölümünde de böyledir.
Bir adam, İki elini teyemmüm niyyeti ile yere vursa ve fakat henüz mesh etmeden önce abdesti bozulsa, o darb ile yapılacak mesh, caiz değildir. Nitekim, abdest alırken, bazı azalarını yıkadıktan sonra, abdesti bozulan kimsenin dıırumu da böyledir. Seyyid Ebû Şücca'da böyle söylemiştir.
Kâdî el - tsbîc&bl'de: «Biletine su dolduran adamın abdesti bozulmuş olunca, o suyu kullanmasının caiz olduğu gibi, bu da caiz olur.» demiştir.
Hulâsa'da da : «Esahh oto, doğrusu, o toprağı kullanmamaktır.» denilmiştir. Şemsül - Eimrae de bunu ihtiyar etmiştir. Fethü'l -Kadirde de böyledir-[87]
Konular
- Akar Suyun Vasıflarından Birinin Bozulması :
- 2- Durgun Sular :
- Küçük Havuzun Ölçüsü :
- Ark Ve Su Oluğu
- 3- Kuyu Suları :
- Kuyuya Koyun ve Deve Kığısı Düşmesi :
- Kuyuya Bir Canlı Düşerse :
- Kaynayan Kuyunun Suyunu Boşaltmak:
- Tavuk, Kedi, Güvercin ve Benzerlerinin Kuyuya Düşmesi :
- Kuyudan çıkarılması müstehab olan suların miktarı:
- Kendisi İle Abdest Almanın Caiz Olmadığı Sular
- Ma-İ Müstamel (Kullanılmış Su)
- Bu Konu İle İlgili Diğer Bazı Meseleler
- 4- TEYEMMÜM
- Teyemmüm Hakkında Bilinmesi Zorunlu Olan İşler
- Teyemmümde Ellerî İki Defa Vurmak
- Teyemmüm Edilen Azaların Tamamını Meshetmek
- Kendisi Île Teyemmüm Yapılan Temiz Toprakla İlgili Meseleler
- Toz İle Teyemmüm Nasıl Yapılır:
- Toprağın Bir Başka Şeyle Karışık Halde Bulunması:
- Teyemmüm Ederken Üç Parmakla Meshetmek
- Suyu Kullanmaya Gücü Yetmeme, Teyemmümün Sebeplerindendir
- Mil, Nasıl Bir Uzunluk Ölçüsüdür :
- Teyemmümün Sıhhati İçin, Talep De Gereklidir
- Teyemmümü Bozan Şeyler
- Teyemmümle İlgili Çeşitli Meseleler
- Teyemmümün Yapılışı :
- 5- MESTLER ÜZERİNE MESHETMEK
- Meshin Caiz Olması İçin Gereken Şeyler :
- Meshin Yapılacağı Yer: