5- Kuran Okumak
Hâize ve nüfesâ'ya. Kından okumak da haramdır.
Hayızlı, nifaslı ve cünüp olanlar, Kur'an-ı Kerîm'den bir âyet veya daha az miktarda da olsa, hiç bir şey-^- okuyamazlar. Sahüı kavle göre, Kur'ân okumalarının haram olmasında, bunların üçü de, birbirlerine müsavidirler.
Ancak, bunlar, bir ayetten az olan bir miktarı, Kur'ân okuma kastı olmaksızın okuyabilirler. Meselâ : Şükretmeyi irade ederek «el-hamdü lillâh» demek veya yemeğe başlamak veya başka bir niyyetle «bismilüah» demek gibi... Bunlarda bir beis yoktur. Cevheretü'n -- Neyytre'de de böyledir.
Konuşma, esnasında, lisanda cereyan eden ve Kur'ân âyetlerinde bulunan «sümme nazara», «lem yelid», «ve lem yûled» gibi ilâhî lafızları teleffuz etmek de, yukarıdaki hükme tabi'dir. Hıüâsa'-da da böyledir.
Okunması helâl olmayan bir şeyi okumak için, cünüp kim-se ağzını yıkamış olsa bile yine hüküm değişmez. Seraksî'nih Mu-hıyfmde de böyledir. Sahih olan da budur. SirâcüT- Vehhâc'da da . böyledir.
Hayızlı ve nifaslı olanların Zebur, Tevrat ve İncil'i okumaları da mekruhtur. Tebyîn'de de böyledir.
Kur'ân öğretmekte olan kadının, hayızlı olduğu Vakit, iki kelimenin arasını keserek, kelime kelime okutup öğretmesi lâzımdır. Uygun olan da budur. O kadının, Kur'ân*!, heceleyerek okumasında ve okutmasında kerahet yoktur. Muhıyt'te de böyledir.
Zahirü'r - rivâye'de, kunut dualarını okumak da mekruh değildir. Tebyîn'de ve Tecnîs'de de böyledir.
Cünüp ve hayızh olanların, duaları okuması, ezane cevap vermesi ve benzeri şeyleri yapması da caizdir. Sirâdyye'de de böy-4 ledir. [117]
Hayızlı, nifaslı ve cünüp olanlar, Kur'an-ı Kerîm'den bir âyet veya daha az miktarda da olsa, hiç bir şey-^- okuyamazlar. Sahüı kavle göre, Kur'ân okumalarının haram olmasında, bunların üçü de, birbirlerine müsavidirler.
Ancak, bunlar, bir ayetten az olan bir miktarı, Kur'ân okuma kastı olmaksızın okuyabilirler. Meselâ : Şükretmeyi irade ederek «el-hamdü lillâh» demek veya yemeğe başlamak veya başka bir niyyetle «bismilüah» demek gibi... Bunlarda bir beis yoktur. Cevheretü'n -- Neyytre'de de böyledir.
Konuşma, esnasında, lisanda cereyan eden ve Kur'ân âyetlerinde bulunan «sümme nazara», «lem yelid», «ve lem yûled» gibi ilâhî lafızları teleffuz etmek de, yukarıdaki hükme tabi'dir. Hıüâsa'-da da böyledir.
Okunması helâl olmayan bir şeyi okumak için, cünüp kim-se ağzını yıkamış olsa bile yine hüküm değişmez. Seraksî'nih Mu-hıyfmde de böyledir. Sahih olan da budur. SirâcüT- Vehhâc'da da . böyledir.
Hayızlı ve nifaslı olanların Zebur, Tevrat ve İncil'i okumaları da mekruhtur. Tebyîn'de de böyledir.
Kur'ân öğretmekte olan kadının, hayızlı olduğu Vakit, iki kelimenin arasını keserek, kelime kelime okutup öğretmesi lâzımdır. Uygun olan da budur. O kadının, Kur'ân*!, heceleyerek okumasında ve okutmasında kerahet yoktur. Muhıyt'te de böyledir.
Zahirü'r - rivâye'de, kunut dualarını okumak da mekruh değildir. Tebyîn'de ve Tecnîs'de de böyledir.
Cünüp ve hayızh olanların, duaları okuması, ezane cevap vermesi ve benzeri şeyleri yapması da caizdir. Sirâdyye'de de böy-4 ledir. [117]
Konular
- Meshin Müddeti :
- Mestlerin Delik, Yırtık Veya Sökük Olması:
- Meshi Bozan Şeyler :
- Sargılar Üzerime Meshetmek :
- 6- KADINLARA MAHSUS BAZI HALLER
- Hayız
- Hayzın Müddeti :
- Nifas
- İstihâze
- Hayız, Nifas Ve-İstıhâze Hakkındaki Hükümler :
- Hayız Ve Nifas Hakkında Müşterek Olan Sekiz Hüküm:
- 1- Namaz.
- 2- Oruç Tutmak.
- 3- Mescide Girmek
- 4- Kabeyi Tavaf
- 5- Kuran Okumak
- 6- Kurana Dokunmak
- 7- Cima
- 8- Kan Kesilince Gusul
- Hayza Mahsus Hükümler :
- İstihâza Kanı :
- Özürlü İle İlgili Bazı Hükümler :
- 7- NECASET VE HÜKÜMLERİ
- Necasetleri (Pislikleri) Temizlemek
- 1- Yıkamak:
- 2- Silmek:
- 3- Ovalamak:
- 4 - Sürtmek:
- 5- Kurumak :
- 6- Yakmak: