A. Müslüman Oluşları
357. Mesele Kefere taifesine kıraat için Mushaf-ı şerîf bey' eylemek şer'an caiz olur mu?
Elcevap: Kur'ân azımın mehâsinine vâkıf olayım okuyup, ta'zîm edeceği ma'lûm ise beis yoktur. [388]
358. Mesele Zeyd-i yahudi mahûf yerlerde başına ak sarınsa,-İslâmına hükm olunur mu?
Elcevap: Olunmaz. [389]
359. Mesele Zeyd-i zimmî bir yere gider oldukta "filân zamana kadar gelmezsem müslümanlık şartı üzerime olsun" dese ol zamanda gelmese müslüman olmuş olur mu?
Elcevap: Olmaz. [390]
360. Mesele Zeyd-i zimmî şurb-i hamr edip lâya'kil iken "Lâ ilahe illallah Muhammedün resûlullah" deyu ''müslüman oldum" dese, şer'an İslâmma hükm olunur mu?
Elcevap: Re'y-i hâkimle olunur. "Küfürden döndüm" dedi ise bilâ şüphe hükm olunur. [391]
361. Mesele Zeyd-i zimmî kelime-i şehâdeti telâffuz edip, amma teberrâ' eylemese, Zeydin İslâmma hükm olunur mu?
Elcevap: Olunmaz. [392]
362. Mesele Bir kâfir tağyîr-i libas edip, "müslüman mısın, kâfir misin" deyu sual olundukta, havımdan "müslümanım" dese, ol kâfire ne lâzım gelir?
Elcevap: Müslüman olur. [393]
363. Mesele Zeyd-i zimmî, beşer altışar yaşında olan evlâdını Amr-ı müslimin evinde emânet koyup, Amr mezbûrlara İslâm telkin ile İslâmlarına hükm olunur mu?
Elcevap: Olunur, din ta'akkul ederler idi ise. [394]
364. Mesele Zeyd-i zimmî bi-inayet illâhi te'âlâ İslama gelmekle, evlâdının kaç yaşında oluncaya değin İslâmma hükm olunur?
Elcevap: Oniki yası tamam edip "baliğ oldum" diyenden kalanının İslâmma hükm olunur. [395]
365. Mesele Zeyd-i zimmî müslim oldukta, on iki yaşında kızı Zeyneb-i bâliğa "ben müslüman olmadım" deyip, on iki yaşında idüğüne zimmî şahidler istimâ' olunur mu?
Elcevap: Olunur. [396]
366. Mesele Zeyd-i zimmî müslüman olup, ahar yerde zevci olan Hind-i zimmiyenin bedel-i levazımın görmeyip, mukayyed olmayıp, gayri avret alsa, hâlen Zeyd gelip "Hind menkûhamdır" deyu, zevciyet üzere mu'âmeleye kadir olur mu?
Elcevap: Olur, boşamadıysa. [397]
367. Mesele Zimmiye İslama gelmek ile firkat mukarrer olmaz, eri gâib olup gelince te'hîr olunur. Geldikte İslâm arz olunur. Gelirse, nikâh mukarrerdir. îbâ ederse, hâkim tefrik eder. Ba'd-el-iddet kime dilerse varır. Hâkim sonra alana ta'zîr-i şedîd eder. [398]
368. Mesele Zeyd-i zimmî İslama gelmek için Amrın gemisine binip dâr-i İslama gelirken, zimmî-i mezkûru, Amr-i re'is "kulumdur" deyu bey' eylemek istedikte, zimmî re'is yüzüne hürriyetin isbât eylese, şer'an halâs olur mu?
Elcevap: İhtiyarı ile muhaceret edicek kimse dahle kadir değildir, [399]
369. Mesele Zeyd "müslüman oldum" dese, amma sünnet olmayıp müslümanlık şartından asla nesne işlemese, şer'an ne lâzım olur?
Elcevap: Sünnet edip, levâzım-ı İslâmı bildirmek gerek. [400]
370. Mesele Müslüman olduktan sonra yine kâfir olan Zeyd-i zimmîye şer'an ne lâzım olur?
Elcevap: İslama cebr olunur, gelmezse kati olunur. [401]
371. Mesele Hind-i zimmiye, İslama geldikten sonra mürted olup, irtidâdı üzerine musir olsa katil lâzım olur mu?
Elcevap: Olmaz, amma zindandan asla çıkarılmaz, dünya yüzünü gösterilmez, ölüp gidinceye değin. [402]
372. Mesele Zeyd-i müslim, mürd olan babası ve anası kâfirlerin ruhlariyçün Kur'ân-ı azîm caiz olur mu?
Elcevap: Asla olmaz, hemen ziyaret caizdir. [403]
373. Mesele Zeydin anası ve atası ve akrabası kâfir olup, fakîr-ül-hâl olsa, Zeyd sadaka bîr miktar akça verse sadaka yerine geçer mi?
Elcevap: Geçer, zekât olmayıcak [404]
374. Mesele Zeyd-i müslim, Amr kardeşi zimmîye sadaka ve kurban eti vermek caiz olur mu?
Elcevap: Zekât olmayıp, kurban nezren olmayıcak olur. [405]
Konular
- III. Zekât
- IV. Hac
- V. Kurban
- VI. Nezir
- 3- DİNÎ VAZİFELİLER
- I. İmam Hatîb Ve Nâib
- II. Müezzin
- 4- DİNÎ MÜESSESELER
- I. Cami', Mescid Ve Musalla
- II. Vakıf
- 5- DİNÎ SINIFLAR
- I. Seyyidler
- II. Süfîler
- 6- GAYRİ MÜSLİMLER
- I. Zimmiler
- A. Müslüman Oluşları
- B. Müslümanlarla Münâsebetleri
- C. Haklarındaki Tahdidler
- D. Haraç
- E. Şerî'at Huzurundaki Dâ'vâları
- F. Rahîp Ve Keşişler
- G. Kilise
- II. Harbî Kâfirler Ve Gaza
- III. Mürtedler
- A. Kızıl Başlar
- B. Küfür, İlhad Ve Zındıka İle Mürted Olanlar
- C. Kâfire Benzeyenler
- 7- KÖLELER
- I. Esir
- II. Sâhib