5- Diyette Denklik :
hnâm Ebû Hanîfo (R.A.) ve İmâm Ebû Yûsuf (R.A.)'un ka-villerin^e göre, diyanette de denkliğe itibar edilir. Sahih olan da budur. Hidâye'de de (böyledir.
Fasık 'olan bir erkek, saJltıa olan bir kadına küfûv değildir. Mecma'da da böyledir.
Bu fasığın, fasıkhğmı açığa vurması veya gizlemesi halleri de müsavidir. Muhıyt'te de böyledir.
Serahsî'nin zikrettiğine göre; İmâm Ebû Hanlfe ER.A.)'nin kavline göre; salâhın, en üstün noktasında denk olmak, gerekli değildir. Sirâcü'l - Vehhâc'da da böyledir.
Bir kimse, küçük yaştaiki kızını, içki içen veya başka kötü itiyatlar taşıyan bir şahsia iyi adamdır ve içki içmez zannı ile nikahladıktan sonra, onun bu hallerini öğrense; kız da, bulûğa erişince : -Ben, 'bu nikâha razı değilim.* dese; koca tarafının çoğu, sa-Ith kimseler olsalar bile, yine bu nikâh bâtıldır, geçersizdir. Ve bu meselede, âlimlerimizin ittifakı vardır. Zehıyre'de de böyledir,
Aralarında küfüv olmadığını bildiği halde, nikâh yapmış olan kimsenin durumu hakkında, İmâm Ebû Hsnîfe (R.A.) İle Jmâmeyn arasında görüş ayrılığı vardır: İmâm Ebû Hanîfs CR.A.}'ye göre, bu nikâh caizdir. Çünkü ıba'ba, olgun ve şefkatlidir; görüş açısı geniş ve düşüncesi derindir. Belki, şu anda küfüv olmadığını gördüğü halde; ileride, küfövden daha üstün bir ha! zuhur edeceği düşüncesindedir. Muhıyt'te de böyledir.
Nikâhın akdedildiği anda, küfüvve itibar edilir; nikâhın devamında küfüv atanmaz. Meselâ : Bir kadın, küfüvvü olan bir erkeğe nlkâhlansa; sonra da erkek fâcir veya fâsı'k olsa; bu nikâh feshedilmez. Sirâcü'l - Vehhâc'da da böyledir. [39]
Fasık 'olan bir erkek, saJltıa olan bir kadına küfûv değildir. Mecma'da da böyledir.
Bu fasığın, fasıkhğmı açığa vurması veya gizlemesi halleri de müsavidir. Muhıyt'te de böyledir.
Serahsî'nin zikrettiğine göre; İmâm Ebû Hanlfe ER.A.)'nin kavline göre; salâhın, en üstün noktasında denk olmak, gerekli değildir. Sirâcü'l - Vehhâc'da da böyledir.
Bir kimse, küçük yaştaiki kızını, içki içen veya başka kötü itiyatlar taşıyan bir şahsia iyi adamdır ve içki içmez zannı ile nikahladıktan sonra, onun bu hallerini öğrense; kız da, bulûğa erişince : -Ben, 'bu nikâha razı değilim.* dese; koca tarafının çoğu, sa-Ith kimseler olsalar bile, yine bu nikâh bâtıldır, geçersizdir. Ve bu meselede, âlimlerimizin ittifakı vardır. Zehıyre'de de böyledir,
Aralarında küfüv olmadığını bildiği halde, nikâh yapmış olan kimsenin durumu hakkında, İmâm Ebû Hsnîfe (R.A.) İle Jmâmeyn arasında görüş ayrılığı vardır: İmâm Ebû Hanîfs CR.A.}'ye göre, bu nikâh caizdir. Çünkü ıba'ba, olgun ve şefkatlidir; görüş açısı geniş ve düşüncesi derindir. Belki, şu anda küfüv olmadığını gördüğü halde; ileride, küfövden daha üstün bir ha! zuhur edeceği düşüncesindedir. Muhıyt'te de böyledir.
Nikâhın akdedildiği anda, küfüvve itibar edilir; nikâhın devamında küfüv atanmaz. Meselâ : Bir kadın, küfüvvü olan bir erkeğe nlkâhlansa; sonra da erkek fâcir veya fâsı'k olsa; bu nikâh feshedilmez. Sirâcü'l - Vehhâc'da da böyledir. [39]
Konular
- 7- Şirk Sebebi İle Nikâhları Haram Olan Kadınlar
- 8- Mülk Sebebi İle Nikâhı Haram Olanlar
- 9- Talâk Sebebi İle Nikaları Haram Olanlar
- Bu Hususlarla İlgili Diğer Bazı Mes'eleler
- 4- NİKÂHTA VELAYET
- Akrabalık:
- Efendilik:
- İmamet :
- Bu Konu İle İlgili Diğer Bazı Mes'eleler
- 5- NİKÂHDA KEFÂET (= DENK OLMA) [32]
- Kefâet (= Denklik) Esasen Şu Altı Yerde Aranır
- 1- Nesebte Denklik [34] :
- 2- İslâmiyet'te Denklik :
- 3- Hürriyette Denklik :
- 4- Malda Denklik :
- 5- Diyette Denklik :
- 6- Hırfette (= San'at, Ticâret, Ziraat Gibi Geçim Vâsıtalarında) Denklik :
- Nikâhta Denk Olma İle İlgili Diğer Bazı Meseleler
- 6- NİKÂH VE DİĞER HUSUSLARDA VEKÂLET
- Fesih Mes'eleleri
- 7- MEHİR
- 1- Mehrin En Az Haddi İle Mehir Olmaya Elverişli Olan Ve Olmayan Şeyler
- 2- Mehrin Teekküdü Ve Kat'iyyet Kesbetmesi
- Bize Göre, Üç Çeşit Müt'a Vardır :
- 3- Mal Olan Mehre, Mal Olmayan Bir Şey Eklemek
- 4- Mehirde Koşulan Şartlar
- 5- Mehirdeki Cehalet
- Cinsi De, Vasfı Da Bilinmeyen Mehir :
- Cinsi Bilinen Fakat Mehri Bilinmeyen Mehir:
- Cinsi De, Vasfı Da Bilinen Mehir :